۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۸۱۵
معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

جهاد فکری و علمی میدانی برای جهاد اکبر است/  طلبگی بالاترین مقام علم آموزی

معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور  جهاد فکری و علمی را دارای اهمیتی بالا و میدانی برای جهاد اکبر معرفی کرد و بر ضرورت اتصال به وحی به عنوان تنها راه کسب معرفت الهی تأکید کرد.
معاون پژوهش سازمان تبلیغات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جواد موسوی، معاون پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامي کشور دوشنبه شب در جمع طلاب و دانشجویان شرکت کننده در دهمین دوره تربیتی آموزشی بنیاد حیات، از اساسی ترین عناصر تقرب الهی را شرکت در جلسات دینی و معرفتی دانست و گفت: توجه خاص خداوند متعال به جوانان است.

 

وی، وظیفه مسؤولان امور دینی را ارائه مبانی معرفتی به قشر جوان معرفی کرد و آن را تنها برای مقابله با مکاتب فکری الحادی معرفی کرد و اظهار داشت: تکرار و مباحثه مطالب ارائه شده در تقویت و تثبیت آن بسیار اثر بخش خواهد بود.

 

معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که امروز شاهد وجود ظرفیت های ارزشمندی از نسل جوان در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: تجمع جوانان با انگیزه الهی و برای رسیدن به هدفی خاص، هدایت الهی را به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام موسوي جهاد فکری و علمی را دارای اهمیتی بالا و میدانی برای جهاد اکبر دانست و خاطرنشان کرد: چنین مبانی تربیتی از خون مجاهد در عرصه جهاد اصغر دفاع می کند.

 

وی با توجه به این که در قرآن کریم آمده است: «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون»، اهمیت ذکر را یادآور شد و تأکید کرد: این عالِم اهل ذکر است که دارای ارزشی بالا و شایسته مقام پاسخ گویی به سؤالات و شبهات است.

 

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامي مصداق اعظم چنین علمایی را اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: چنین مقامی دارای مراتب است و علمای ربانی که در طریق اهل بیت (ع) باشند، قطعا از مصادیق چنین تعبیر قرآنی هستند.

 

حجت الاسلام موسوي در بیان تعریف علم، کشف ارتباط بین پدیده های هستی را بهترین و جامع ترین تعبیر از علم دانست و تصریح کرد: بدون اتصال به وحی نمیتوان به عمق چنین مطلبی دست یافت.

 

استاد حوزه علمیه افزود: این امر یک حقیقت است و دانشمندان بزرگی چون نیوتون و انیشتین به نیاز انسان به یک منبع وحی و عالم غیب در فهم علوم اشاره کرده اند.

 

معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور دانش افزایی را اصل مهم و اساسی در تربیت نفس انسان معرفی کرد و افزود: هر نوع اختراع و اکتشافات علمی که در جهت ارائه خدمت به بشریت باشد دارای اجر و ثواب نزد خداوند است. 

 

وی طلبگی را بالاترین مقام علم آموزی بیان کرد و با اشاره به راوایات دینی در حمایت همه جانبه از طلبه از طریق امداد الهی، رسالت بزرگ طلبه را فهم و ابلاغ معارف الهی به بشریت دانست و تأکید کرد: عمق معارف دینی به حدی است که انتهایی نخواهد داشت.

 

معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر این که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

 

حجت الاسلام موسوي با تأکید بر این که در راه کسب معارف دینی باید طبق خواست خدا و معصومین(ع) حرکت کرد، افزود: این امر تنها با تقویت محبت الهی در قلوب خود امکان پذیر خواهد بود./950/202/ب2

ارسال نظرات